mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 11 de novembre del 2014

PANNA COTTA AMB SALSA DE GERDS

Una de les coses bones que té un blog que explica les coses de forma senzilla, amb ingredients a l'abast i amb il.lusió, és que mai et canses de visitar-lo i trobar-hi nous "reptes" per a probar. Això és el que em passa a mi amb -LA CUINA DE CASA-, que aprofitant el repte de -DEL BLOG AL PLAT- que jo mateixa vaig proposar, vaig tornar a visitar repetides vegades.

De fet, en una setmana vaig fer 3 receptes més del seu blog!. Una d'elles va ser la que vaig penjar el dia 20, el dia del repte, l'altre és aquesta Panna Cotta, un tipus de postre que des de sempre havia volgut probar. La tercera recepta la publicaré més endavant.

 Una Panna Cotta, és un postre típicament italià que vindria s ser Nata Cuita.
Vaig introduïr només dues variacions a la recepta de la Gemma: la salsa d'acompanyament la vaig fer amb gerds en comptes de maduixes, perquè contrastés més. En comptes d'una beina de vainilla (no en vaig trobar), vaig emprar aroma de vainilla que va donar un gust boníssim, tot i que cal tenir en compte que li dóna un tò menys blanc a la Panna Cotta.

Ens va agradar molt!, té una textura molt suau, un gust també molt suau, i amb la salsa de gerds un contrast molt adeqüat!. Proveu de fer-la qui encara no l'hagi fet!, bo i ràpid!

INGREDIENTS:
500 gr de nata
150 gr de sucre
4 fulls de gelatina
2 cullerades soperes d'aroma de vainilla líquida (ampolleta de Vahiné que trobareu a Condis i altres).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*salsa: melmelada de gerds, 100 ml d'aigua

SOM-HI:
Posem la gelatina en remull en aigua freda.
En un cassó escalfem la nata, el sucre i la vainilla.
Apartem del foc quan vagi a bullir i hi dissolem la gelatina.
Colem, i posem en motlles o motlle i deixem refredar a la nevera.
Preparem la salsa escalfant en un cassó unes cullerades de melmelada de gerds amb la mica d'aigua.
Colem per tal que els granets dels gerds quedin fora.
Quan estigui atemperada ja la podem servir per sobra la panna cotta o en una salsera a part.

BON PROFIT!




*Aprofito per recordar-vos la proposta de Novembre de DEL BLOG AL PLAT!: recordeu que aquest mes és el blog -FAM DE CUINA- i que esperem les vostres receptes publicades el dia 20 !!!!

3 comentaris:

  1. mira que bé! Veig que has tret molt profit del blog de la Gemma. petons!

    ResponElimina
  2. T'ha quedat fantàstic, m'agrada la combinació de colors! Vaig a descobrir Fam de cuina, no coneixia aquest blog.

    ResponElimina
  3. Nonés he menjat pannacota una vegada i no em va entusiasmar... però veient aquestes receptes... repetiria ara mateix!
    Marta

    ResponElimina