mousse de coco

mousse de coco

dissabte, 12 de març del 2011

PASTÍS MOUSSE DE PRÉSSEC





Aquest pastís és per a mí MOOOOLT especial, tant, que sempre he intentat deixar-lo per publicar en alguna ocasió especial, però com que mai trobo l'ocasió prou especial i em feia molta il.lusió mostrar-lo, aquí el teniu.

Quan vaig descobrir el bloc de la Gemma Clofent -la cuina de casa- (la Gloria del cafè de nit m'havia parlat moltíssim d'ella), no us enganyo si us dic que em vaig passar moltes estones salivant davant el seu Slide veient com passaven per davant meravelles tan bones i tan ben presentades...
Finalment vaig agafar paper i bolígraf i durant un parell de dies vaig anar apuntant els que més m'agradaven. Si hagués hagut de posar un postre en primer lloc, aquesta mousse seria davant de tot. La seva presencia, el seu color em van captivar i sense gaire convenciment em vaig decidir a probar de fer-lo....i voilà!, en vaig quedar tan satisfeta que vaig començar a copiar-li postres i postres i encara no he parat!. Serà que a més a més ens ho fa senzill?, serà que ho explica amb unes paraules properes i entenedores?... Sigui com sigui, molts dels postres que he anat fent han estat trets del seu bloc.
Vaig anar agafant confiança i mica en mica m'he anat atrevint a fer els meus propis invents... També he descobert altres blocs posteriorment que m'han fet veure i comprobar que més enllà de la coca de iogurt i el pastís de formatge (només feia aquests!), hi ha un món de colors, ingredients, combinacions i presentacions. No vull citar ningú per no oblidar-me de cap, però ja sabeu que per aquí hi ha blocs molt "dolços" dels que es pot aprendre un munt!
Us recomano que feu aquesta mousse tan fina i bonica!

INGREDIENTS: (10 persones)
* Base:
150 galetes maria,
80 gr de mantega,
1 cullerada de sucre.

*Per la mousse:
400 gr de nata per muntar
100 gr de sucre
4 iogurts naturals
suc d'una llimona
100 ml de licor de préssec (jo no en vaig posar)
1 capsa de gelatina de llimona (2 sobres)
una llauna de préssec en almívar

*Per la cobertura de gelatina:
el suc de la llauna en almívar
4 meitats de préssec
3 fulles de gelatina


SOM-HI:
Fem la base del pastís barrejant les galetes esmicolades, el sucre i la mantega pomada. Coem 10 minuts al forn a 180º.

En un cassó escalfem els iogurts, el sucre, el suc de llimona i el licor. Quan arrenca el bull apartem del foc i hi afegim els sobres de gelatina de llimona. Ens assegurem que queda tot ben lligat.

Afegim el préssec (menys 4 meitats per la cobertura) i triturem ben fí. Deixem refredar.

Semimuntem la nata i la barregem amb compte amb la preparació anterior quan ja no estigui tan calenta.

Aboquem aquesta massa sobre la base de galeta i deixem quallar a la nevera com a mínim 3 hores.

Fem la cobertura: tallem les meitats de préssec a llàmines i cobrim la mousse fent cercles concèntrics.

Escalfem una part del suc i hi dissolem els tres fulls de gelatina prèviament hidratats en aigua freda. Ho barregem amb el suc i ho aboquem AMB MOLT DE COMPTE! sobre el pastís.

Deixem quallar a la nevera i servim ben fresc. (millor d'un dia per l'altre).









38 comentaris:

  1. ¡Vaya pinta Mercé!, te quedó fantástica, deliciosa.
    besos

    ResponElimina
  2. Hola mercé. Tens unes receptes bonissimes: Mira aquest mouse de pr`ssec hem ve que ni pintada, ja que tinc varis pots de pressec amb almibar que no se que fer-ne i m'has donat molt bona idea.

    ResponElimina
  3. Hola Mercè,
    Per mi també era i és un bloc de referència, fins i tot abans de tenir el bloc. Amb ella sembla que la rebosteria sigui fàcil i t'ajuda a treure't la por..
    Em crec perfectament que aquest pastís ha de ser una delícia.. Té una presència molt maca i segur que a tothom li agrada oi? Vinga, a pendents!! Petonets

    ResponElimina
  4. El prèssec és una de les fruites que més m'agrada i això que jo no en sóc massa de fruita. Té una pinta sensacional així en mousse.

    Un petó!

    ResponElimina
  5. T'ha quedat preciós!!!!! Tens raó, totes les receptes que he fet de la Gemma queden molt bé!
    Petonets

    ResponElimina
  6. Estic amb tú la Gemma és tota una reina dels dolços, ara dir que a tú aquesta mousse t'ha quedat genil, el tall és veu super esponjós.

    Muas!

    ResponElimina
  7. Agafo la teva recomananció per aquest pastisset que t'ha quedat sensacional amb una presencia molt fresca.

    Petons!
    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  8. Sempre que penso en blocs de postre recorro al de la Gemma, és imprescindible! Com aquesta mousse de prèssec, fa una cara fantàstica!!
    Petonets Mercè!
    Sandra

    ResponElimina
  9. La tarta esta chulisima,como tu dices tiene un colorcito maravilloso y esa cobertura queda genial...ademas si viene de Gemma,el exito esta asegurado.
    Besets.

    ResponElimina
  10. Madre que pastís. Me puedo llevar la ración que hay cortada?. Se ve delicioso.
    Besos

    ResponElimina
  11. La Gemma te un bloc imprescindible, pero tu no et quedes enrera....t'ha quedat de luxe!

    Un petó,

    ResponElimina
  12. Sensacional, t'ha quedat perfecte.
    Es veritat, el bloc de la Gemma es un punt de referencia.
    Però tú........
    Petonets

    ResponElimina
  13. Però que bonic que t'ha quedat, a la foto s'aprecia perfectament la finesa de la mousse. Saps que m'agrada molt d'aquest pastísmés? el color, el trobo preciós. A veure si el puc provar aviat...

    ResponElimina
  14. M'agrada molt com t'ha quedat, esponjós i amb un color molt tentador.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Yo tambien empece como referencia de postres a la
    Gemma y es el primer sitio que sigo mirando cuando quiero algo de postres.Bueno te felicito porque ahora ya despues de esta maravilla ya te puedes lanzar a lo que quieras en postres.La foto lo dice todo.Buenisimo
    bon diumenge
    peto
    miquel

    ResponElimina
  16. La Gemma és la reina de les postres però tu ets una alumna moooolt aplicada, eh?. Aquest pastís parla per ell mateix!. A més, fa molt goig a la capçalera del bloc!

    ResponElimina
  17. OOOOlé si es que te ha quedado divina,es perfécta....la Gemma estará encantada de ver los resultados....ya me gustaría a mi hacer algo igual,divina!

    Un beso Mercé

    ResponElimina
  18. Em fa gràcia, això que expliques de la Gemma és el mateix que em va passar a mi.
    A casa de préssec res de res, en Jordi és alèrgic i es posa fatal.
    T'ha quedat fantàstic!

    ResponElimina
  19. Riquisiimoo, me llevo un trocito, un beso.

    ResponElimina
  20. Aquesta mousse queda molt vistosa i super esponjosa, a casa també té molt èxit! I amb la capa de sobre queda molt bonica, oi?
    Et va quedar sensacional!
    M'alegro que t'hagis llançat a fer dolços a casa, sovint és el gran tema pendent a les cuines casolanes. I tampoc és tan comlpicat, oi? ;)

    ResponElimina
  21. Hola mercé, gracias per la teva visita al meu blog. Per cert si algún dia vens a Banyoles en podriem pendre un café juntes.
    petons

    ResponElimina
  22. que bó,te una pinta deliciosa.
    Petons maca.

    ResponElimina
  23. jaja! jo crec que molts de nosaltres ens vam iniciar gràcies a la Gemma Coflent! Ah, i jo tampoc sortia de la coca de iogurt i el pastís de formatge! quin retrat més encertat que has fet!

    Aquesta mouse té una pinta deliciosa! i no cal cap ocasió especial per preparar-la!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  24. Encara no he fet mai mousse, quedo bocabadada veient el teu. M'agrada molt el teu bloc

    ResponElimina
  25. Boníssim aquest pastis amb aquesta mouse... T' ha quedat tan bé.Et dono tota la raó: les receptes de la Gemma sempre surten bé i hi té tanetes coses bones. Per a mi és un punt de referència quan vull fer postres!

    ResponElimina
  26. UAUUU!!
    T'ha quedat genial, boníssim.
    Donen ganes de mossegar el portàtil.
    Si es que la Gemma fa unes cosetes...de luxe.
    Petonets.

    ResponElimina
  27. Es veritat que n'hi ha molts. Però jo també sóc molt fan de la Gemma i la seva cuina casolana dolça. Es tremenda. :)

    ResponElimina
  28. Preparant un pastis de la Gemma tens l’èxit assegurat, però tu amb aquest no tas quedat pas enrere, sembla de pastisseria, i mes a mes boníssim de ben segur
    Petons

    ResponElimina
  29. Aquests pastissos són dels meus!! t'ha quedat fantàstic!!! Ara he vist el mató, queda boníssim fet a casa! Bona setmana, petó!

    ResponElimina
  30. El bloc de la Gemma va ser un dels primers que vaig conèixer i estic totalment amb tu, té una forma d'explicar i de presentar-ho tot que t'ho fa fàcil i no falla mai! Jo també he fet alguna recepta seva com la coca de llardons o el pastís de ferrero rocher i n'he quedat molt satisfeta!

    El pastís que ens portes sembla deliciós i la presentació t'ha quedat perfecta!

    Molts petons!

    ResponElimina
  31. La Gemma té un bloc fantàstic, pero tu la segueixes de ben aprop, aquest pastís de préssec l'has brodat, felicitats!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  32. HOLA:
    AÚN SIGO POR AQUÍ Y PERDONA QUE NO TE HAYA VISITADO ANTES, PERO APENAS TENGO TIEMPO ENTRE MÉDICOS Y MÁS MÉDICOS.
    ME HA GUSTADO MUCHO TU ENTRADA.
    ESPERO POCO A POCO PODER DISFRUTAR DE MAS TIEMPO Y PODER VISITARTE COMO ME GUSTARÍA.

    GRACIAS POR TODO

    BICOS

    ResponElimina
  33. Hola Mercè ,guapa tu

    gràcies per compartir aquesta recepta, el vaig menjar a la festa de una amiga de la meva germana, però no em va doler donar la recepta...si no es igual molt semblàn al teu

    mil petonets Susanna ( anoto la formula secreta,..je,je,)

    ResponElimina
  34. Mercè, quin pastís més fantàstic que ens presentes!! :) I tota la raó, el blog de la Gemma és la referència dels dolços a la xarxa. :)
    Petons!

    ResponElimina
  35. Moltes gràcies a tothom!,sincerament quan vaig comprobar el resultat d'aquest pastís em vaig sentir capaç de probar qualsevol cosa!. Com es pot veure, els dolços de la Gemma són ben coneguts!, i com s'ha demostrat les seves explicacions funcionen!

    ResponElimina
  36. Hola, m'ha agradaria fer aquest pastís tant bo que deu ser, pro hem podries dir el pot de préstec de quina mida? perquè poden ser de 1 kg. O de 1/2 kg.
    Moltes gràcies i bones festes.

    ResponElimina
  37. Ja he vist en el bloc de la Gemma que el pot és de 1 kg. Així dons solucionat.
    Ara per això m'ha agradaria saber per quina mida de motllo es. Gracies

    ResponElimina