mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 22 de març del 2011

GALETES AMETLLADES DE CAFÈ, XOCOLATA I DOBLE AMETLLA












Mica en mica vaig començar a fer galetes i cada cop m'hi vaig engrescar més, buscant noves fórmules perquè fossin més toves, més gustoses... i ara en tinc una bona col.lecció!, a més a més, és una de les coses més divertides de fer a la cuina amb els nens. Aquestes que us presento avui em van agradar molt com van quedar. La massa queda toveta,i la galeta força foradada, la qual cosa la fa lleugera. Només cal tenir en compte que com la massa és força líquida, cal refredar-la força i fer les galetes ràpidament. Aquestes es fan molt ràpid perquè no he emprat cap motlle, senzillament fem petites boletes i al posar-les sobre el paper de forn xafar-les només una mica. Al escalfar-se s'eixamplen i queden unes rodonetes perfectes!, separeu-les bé quan les enforneu!.

INGREDIENTS:
125 gr de farina d'ametlla
125 de farina normal
150 gr de mantega
125 gr de sucre
1 ou
2 cullerades soperes de llet
1/2 sobre de llevat

1 sobret de cafè soluble
2 cullerades de Paladín (xocolata en pols)
ametlla granet o torrades i a bocins.

SOM-HI:
Barregem la mantega pomada amb el sucre, l'ou, la llet, fins que quedin els ingredients ben integrats.

Després hi afegim les farines amb el llevat i pastem bé.

Dividim la massa en tres parts: en una hi afegim el cafè soluble, a l'altra el Paladín i a la tercera l'ametlla trocejada.


Deixem al congelador una estona per tal que s'endureixi i quan ho treiem agafarem petites porcions i en farem una boleta lleugerament aplanada (uns 2 dits d'amplada). Les anirem posant sobre paper de forn a la plata prou separades com perquè quan s'aixamplin no es toquin entre elles.

Enfornem (el forn ja haurà d'estar ben calentó) a 180º uns 10 - 15 minuts.

Observeu com creixen!. Treiem i deixem refredar abans de treure-les.

Segurament haureu de fer més enfornades per acabar la massa.

Si ho voleu poden empolsegar amb sucre fi. Jo prefereixo deixar-les així perquè així apreciem les tres tonalitats tan boniques!





29 comentaris:

  1. Quines galetones més bones. Caram, quan t'hi poses, t'hi poses, eh? Hahaha! Espero que me'n guardis unes quantes per demà esmorzar... Mmm, que bones amb el te... ;)
    Petonets!

    ResponElimina
  2. Mare meva quina variació! tan quedat perferctes i fins hi tot sento l'oloreta que fan!

    ResponElimina
  3. Quines galetes tant boones!!! jo em quedo amb les de xoco que és la meva perdició!!
    T'han quedat genials.
    Molts petonetss

    ResponElimina
  4. T'han quedat molt bones aquestes galetes, fan molt bona pinta. Una abraçada

    ResponElimina
  5. Quin goig que fan tan rodonetes!! Segur que estan boníssimes... de moment em guardo la recepta i demà em passo a berenar, eh veïna? jejeje
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  6. T'han quedat fantàstiques, totes tres opcions m'agraden molt... xoco, cafè i ametlla, totes tres han de quedar boníssimes!

    ResponElimina
  7. Han quedat perfectes...me les emporto q la meva petita comença a voler diferents galetes cada vegada...

    una abraçada,

    ResponElimina
  8. Quina varietat, m'encanten, ara mateix agafaria unes quantes per l'esmorçar.
    Petonets

    ResponElimina
  9. Quines galetones! Jo també m'he aficionat molt a fer galetes, i em sorpren la varietat que hi ha quan un s'hi posa a buscar.
    Me'n pots guardar unes quantes pel cafè de demà? em penso que ja hauré fet tard...
    Petons! ;)

    ResponElimina
  10. hehehe, gran consell això de separar-les bé perque les darreres que vaig intentar em van quedar totes fòses com una planxa. Allò si que era una unitat de destí en lo universal... XDD

    ResponElimina
  11. Mercè, aquestes si me les menjaria ara mateix. Es el que et deia ahir al meu bloc com resposta al teu amable comentari... Que soc poc de dolç, però sempre vic a mirar. A vegades dic "té bona pinta, però no em vindria de gust" i altres, com aquestes galetes, ja les imagino, per acompanyar el final d'un bon àpat al costat d'un bon cafè. Salut!.

    ResponElimina
  12. mercè me les menjaria totas ara mateix, aquest galetas vici total
    peto
    miquel

    ResponElimina
  13. Quina bona cara que fan aquestes galetes!! Ara en tastaria una de cada amb el cafè!

    ResponElimina
  14. Que bones!En la variedad esta el gusto....yo me llevo de las tres,por pedir que no quede.
    Besets.

    ResponElimina
  15. Per a mi una de cada i així sense sucre per sobre m'agraden mes.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Si ten falten un bon grapat es que te les em pispat, jejejejejeje
    Molt petons

    ResponElimina
  17. Han quedat perfectes, que bones.
    Besets

    ResponElimina
  18. UNA MARAVILLA DE GALLETAS, REALMENTE ESTÁN PERFECTAMENTE BIEN ELABORADAS.

    BICOS


    CUATRO ESPECIAS

    ResponElimina
  19. Oh Mercè, que maques que t'han quedat, m'agrada molt que amb una mateixa massa puguis fer tres sabors diferents, em sembla que demà les faré per berenar!

    ResponElimina
  20. Uep Mercè!
    Ja havia vist de reüll aquestes galetones ahir a la nit i avui de matí em cau la bava perquè encara no m'he desdejunat! Aiii!

    Em va tot bé... Ja tinc ganes d'anar per Barcelona a fer algun curs de pa o de cuina en general... En saps de cap interessant???

    ResponElimina
  21. Quina assortiment més bo Mercè! Jo també m'estic aficionant ara a les galetes i aquestes van cap a la carpeta de pendents! Petonets

    ResponElimina
  22. aixo es un bon assortit, hi ha per tots els paladars i totes bonisimes...
    petonets

    ResponElimina
  23. quuines galetetes més bones!!!
    les faré amb ametlla i les provaré de fer amb avellanes, a veure com queden!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  24. Mmm... aquestes galetes han d'estar boníssimes! M'encanten les galetes amb ametlla i si són així lleugeres, encara millor.

    ResponElimina
  25. T'han quedat perfectes, totes ben rodonetes. Em sembla que la textura d'aquestes m'agradaria molt i el gustet de l'ametlla deu ser deliciós!

    Molts petons!!

    ResponElimina
  26. Jo les vull tastar totes tres!. En lloc de Paladin, cacau amarg en pols aniria bé?

    ResponElimina
  27. Que bones!
    Guardam unes cuantes...
    Els tres sabors bonissims.
    Petonets.

    ResponElimina
  28. T'han quedat molt maques, em venen ganes d'agafar-ne una. A veure si m'hi poso amb les galetes, en faig molt poques vegades.

    ResponElimina
  29. Salutacions Destapant Cassoles!!!!! avui he fet aquestes galetes hi m'han quedat bonisimes, felicitats per el teu blog que segueixo fà només uns dies. Moltes gracies i fins aviat.

    ResponElimina