mousse de coco

mousse de coco

dilluns, 22 de novembre del 2010

FEM CUINETES DE NADAL?

Ens agradi o no, el Nadal és aquí al costat i qui més qui menys va pensant i buscant aquelles receptes que ens facin gaudir a nosaltres mateixos i als nostres convidats. És per això que he afegit l'etiqueta NADAL aquí al costat per si algun dels plats us serveixen d'idea o d'inspiració per als vostres àpats. Em faria molt feliç que us fes servei. En voldria afegir alguna més però em manca la foto: peres al vi, peix amb salsa de pinyons, canelons de rap, tartaletes de carbassó i ceba amb virutes de pernil, mousse de xixona... però segur que si no em dona temps les trobareu a altres blogs.

Fa uns dies van venir a casa unes amigues: l'Encarna, la Nuria i la Domniki. Vam posar en pràctica algunes d'aquestes receptes: els pingus de benvinguda, trenes de pasta de full, mousse de foie, magdalenes salades, postre de llimona (totes publicades). Vam passar una estona molt agradable entre pingüins i llimones. L'any passat vaig fer la versió "peque" amb unes amigues de les meves filles: van fer unes galetes de Nadal i s'ho van passar elles i jo més que bé!.

Tant de bo, després de molts anys dedicada a l'educació especial podés ara dedicar-me a fer alguna cosa relacionada amb la cuina, trobades de cuina,classes per a nens, encàrrecs per a particulars o establiments... però em manca tenir clar coses com normatives, lloc, publicitat, legalitat... Si algú em pot donar un cop de mà, aconsellar-me o orientar-me serà molt benvingut i escoltat!!!. De moment tinc pensat oferir classes per a nens a casa durant les festes de Nadal: cuina i manualitats divertides i una estona de relax per a les mares, avis... però la intenció és de donar un pas més... GRÀCIES A TOTS ELS QUI M'HEU LLEGIT FINS AQUÍ!, JA,JA!, OI QUE ESTAN GUAPES LES "NENES" GRANS ?... LES MENUDES NO CAL DIR!!!















19 comentaris:

  1. Es nota que us ho vau passar bé! :)
    Respecte el tema de fer classes per a nens durant les festes de Nadal em sembla una idea estupenda i que pot tenir bona acollida. Respecte al que consultes sobre normatives i demés sento no popder ajudar-te però segur que no et faltarien clients! :)

    salutacions

    ResponElimina
  2. Aquesta idea de fer tallers de Nadal em sembla magnífic, això si m'agradaria molt més anar-hi! Us ho debeu passar de conya, i a sobre apreneu nous canapés i platets per impressionar, és una psicoeducació molt profitossa :D
    Respecte aquest nou camí de la cuina que vols emprendre em penso que no és gaire difícil, jo estic igual que tu, el que passa que no en tinc ni fava de com va el tema publicitat. Sigui el que sigui, tard o d'hora aconseguiràs dedicar-t'hi i disfrutar al màxim. Potser el 2011 serà un any emprenedor, no? Sort i petons!

    ResponElimina
  3. Jo de legalitats no tinc 'ni flowers', ho sento. Però penso que cal reconeixer la feina dels que engegen una aventura (perque no deixa de ser una aventura). Ànims i endavant les atxes!!

    :D

    ResponElimina
  4. Ostres Mercè, ara m'he quedat... a part de santsenca et dediques a l'Educació Especial? Jo vaig estudiar primer Història de l'Art, però ara estic a l'últim any d'Educació Especial, de fet estic fent les pràctiques!!!! Quines casualitats, eh?
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Segur que vau passar una estona fantàstica aprenent tots aquests plats nadalencs. Les teves amigues tenen molta sort amb tu! :)
    Ara mateix vaig a mirar-me la llista de receptes de Nadal que has posat, segur que en traurem molt bones idees ;)

    ResponElimina
  6. Esteu fantàstiques, grans i petites!!!
    Crec que és una iniciativa genial. Quan ho tinguis clar podries presentar propostes a centres cívics de la zona on vius perquè es solen organitzar molts tallers d'aquest tipus. Jo vaig treballar una temporada en un centre cívic, però en l'àmbil social, però veia que a la part lúdica cada principi de curs preparaven una graella amb tots els cursos i tallers que es relitzarien durant l'any i passaven per allí gent oferint aquests tallers i cursos. No ser, crec que es qüestió de moure's i donar-se a conèixer, ara, en qüestió de normativa ja no et puc ajudar, però per aquí segur que hi ha molta gent que es dedica a això.
    Una abraçada i endavant amb el nou projecte, i gracies per les receptes de Nadal, que segur que ens aniran molt bé a tots, encara que sempre em passa el mateix, no hi començo a pensar fins que ha el tinc a sobre.
    Petons Mercé
    Gemma

    ResponElimina
  7. Els blogs són un cau de sorpreses, i segur que trobaràs algú que et pugui ajudar en la nova aventura...
    Per cert, parlant d'aventures... moltes felicitats, avui 23 de novembre!!
    Petonets
    QUIMA

    ResponElimina
  8. M'encanta la teva inicativa, les fotos genials se les veu molt aplicades, jeje..
    M'has deixat una pregunta al blog referent a com desmotllar el bombons, és molt fàcil perquè els meus motlles són de silicona, els giro al revès i el bombó surt sol.

    Arreveure

    ResponElimina
  9. Carai Mercè, no sabia a què et dedicaves, però en un sol post ja ens has deixat clar que la teva vocació és la pedagogia en qualsevol àmbit.
    Si et proposes amb fermesa tirar endavant aquesta iniciativa, ànims!
    Jo et puc ajudar contactant amb algun tècnic que porta temes de seguretat alimentària, que segur que hauràs de passar control i altres. Així que quan vulguis, en parlem!

    I m'encanta l'etiqueta NADAL, que com hauràs vist em falten idees per fer àpats!
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  10. Que buena idea lo de dar clases a los niños,con lo que les gusta a ellos manipular,lo pasarian estupendamente....se nota en las fotos lo agusto que estabais,seguro que fue un dia muy agradable.
    Besets.

    ResponElimina
  11. doncs res, que tinguis molta sor amb les teves classes , segur que les mares estaran ben contentes

    petons

    ResponElimina
  12. Es bo tenir iniciatives i il·lusions... El tema de fer cuina per altres, a la que el vols legalitzar, es complica molt pels requisits que demanen... El tema de fer cursets o fins i tot un restaurant "clandesti" (vaig estar donant voltes al tema ara no fa massa), es pot camuflar creant una "assessoria gastronòmica" o una "associació gastronòmica". Per fer publicitat, molta xarxa i fins i tot eines tipus Adwords, que requereixen poca inversió....

    ResponElimina
  13. Molt bona la teva idea, i ara mateix vaig a buscar aquestes receptes nadalenques, segur que hi trobo meravelles!

    ResponElimina
  14. Laura, m'ajudes molt amb el teu comentari i els de cada dia!, si no fós per aquests comentaris des que vaig començar el blog, poc que m'hauria animat a fer res d'això!moltes gràcies!demà començo a repartir papers a l'escola!

    Acabatdefer, gràcies pels ànims.Després de quedar-me sense feina ja fa temps, ja és hora de fer alguna cosa que depengui de mi i que em vingui de gust.Vaig fer psicologia i sempre m'he dedicat a l'educació especial.Ho he passat MOLT bé i m'he sentit molt bé, excepte en la darrera feina.Potser el 2011 és un any emprenedor i amb resultats!

    Starbase, moltes gràcies pels ànims. M'ajudeu més del que us imagineu!

    Sandra, vaig fer psicologia clínica i sempre havia volgut treballar en educació especial.He treballat forces anys i he estat molt satisfeta (excepte a l'últim lloc).Però crec que és hora de canvi (i no és cap eslogan polític...).Ens hauriem de conèixer juntament amb la Gloria i el Josep; vivim al costat!.Proposo fer un talladet un ds matí al C. sants, on dieu!

    Gemma, moltíssimes gràcies per la confiança!

    Gemma, gràcies!, jo també remeno i remeno receptes però no em deideixo fins 4,5 dies abans...He dut un projecte de classes infantils al cente cívic del barri, i ara em centro a fer les classes a casa per començar, ara al Nadal a "tastar" la qüestió...Passats els Nadals a veure què fem...Un petó!

    Quima, gràcies guapa!, realment això de la blogosfera és un pou de sorpreses agradables cada dia, tú ho has dit!

    Judith, gràcies pels ànims i per la resposta!

    Gemmota, moltes gràcies per l'interès!, és probable que després de Nadal em posi en contacte amb tú,( ets els dj a La Senalla?).Una abraçada molt forta!!

    Mesilda, els nens mostren molt d'interès a la cuina i cal aprofitar-ho,oi?, sel's pot ensenyar tantes coses!: higiene, compartir, esperar, manipular, nutrició...gràcies!

    Lydia, moltes gràcies!ja us aniré informant!

    Ricard, ja veig que n'estàs assabentat del tema!, quan comenci "seriosament" a posar fil a l'agulla em posaré en contacte amb tú.Moltíssimes gràcies!

    ResponElimina
  15. Aquestes torbades són fantàstiques. Jo un cop vaig quedar amb unes companyes de feina i els seus fills per fer galetes i ens ho vam passar molt bé i a sobre t'endus menjar cap a casa!!
    Sobre l'assessorament que demanes, a mi una professora d'un curs de cuina que vaig fer em va dir que a Espanya a diferència d'EEUU no es pot treballar a casa fent càterings, cursos... Cal que ho fagis en un lloc que tingui llicència per l'activitat com un obrador. Ella el llogava i feia els cursos en una Kitchen Studio de Barcelona... A part també hauràs de tenir el títol de manipulador d'aliments (crec), però pel que a mi m'han dit és molt fàcil i inclús ho pots fer online en poc temps. En qualsevol cas, jo et recomano que vagis a la promoció econòmica de l'Ajuntament del teu poble/ciutat. Molts ajuntaments tenen un departament que s'ocupa d'assessorar de forma gratuita a emprenedors i segur que et donaràn resposta als teus dubtes o si més no et sabràn indicar on trobar-la! I si l'Ajuntament del teu pobl/ciutat no en tingués igualment pots accedir al d'una altra ciutat!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  16. Hola Merce:
    Jo també havía pensat quedar en els amiguets dels xiquets i fer galetes, se ho passáran molt be.
    A València tenim la cámara de comerç, el prop i el IVAJ que tenen programes per a la dona y de orientació i creació d'empreses i segur que al teu poble o ciutat també està, el millor es que t'orienten be els profesionals. Te fique l'enllaç,
    http://www.camaravalencia.com/
    potser si preguntes te digen on dirigir-te i si te convé fer-te autónom o fer a casa per als amics només.
    Un beset i et dessitge molta sort! voràs com va be!

    ResponElimina
  17. Hola Merçe, veig que entre totes ja t'han donat una pila d'idees.

    Parlem.

    Muas!

    ResponElimina
  18. Alba, moltíssimes gràcies!, el carnet de manipulador està al caure i faré el que em dius, ara o després de Nadals aniré a informar-me a l'ajuntament.Merci per l'interès!

    Carmen, t'agraeixo de tot cor la informació i el teu comentari!a reveure!

    Gemma, gràcies per la trucada. M'ha agradat molt parlar amb tú.Després de Nadal: manos a la obra!un petó!

    ResponElimina
  19. Ostres Mercè, jo també vull venir a fer cuinetes, quina enveja que em feu!!!
    Pel que dius de l'assessorament igual ho pots preguntar al programa de RAC1 Tot és possible. Que tinguis molta sort!

    ResponElimina