mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 21 de novembre del 2010

ARRÒS AMB FOIE I ROVELLONS

Aquest cop, he volgut fer una entrada una mica fora del que en mi és normal, un plat que no és habitual ni de la mena de plats que fem a casa, bàsicament perquè el foie hi entra molt poc i potser perquè a mi no m'entusiasma.De tota manera haig de dir que en aquest cas, queda tant fos amb la resta d'ingredients que li dóna un toc ben suau i a l'hora potent. L'Albert no en va deixar ni un granet... bon senyal,oi?

INGREDIENTS:

Arròs

foie

crema de llet

1/2 pebrot verd a dauets

1 ceba tendra tallada petit

1 gra d'all picat

rovellons a bocins

aigua, oli i sal

SOM-HI:

Tallem el foie a daus i el batem amb un bon raig de crema de llet fins que adquireixi una consistencia cremosa.Reservem.

En una cassola amb un raig d'oli passem el bocí de pebrot molt menut. Seguidament la ceba i l'all. Quan és tou afegim una cullerada de foie i seguidament els rovellons a talls i l'arròs. Donem unes voltes perquè lliguin tots els ingredients i aleshores afegim l'aigua calenta just que cobreixi. Salem. A mida que es va absorvint l'aigua anem afegint una mica més de foie i després una mica més d'aigua fins que l'arròs sigui cuït. Deixem reposar destapat. Servim (he enmotllat en aquell aro que vaig fer amb una botella de Fanta) i empolsinat amb herbes provençals o orenga.




28 comentaris:

  1. quina delíci de plat, amb el rovellons i l'arròs mmmmmm jo tampoc acostumo a consumir foie,

    feliç diumenge

    ResponElimina
  2. Té una pinta fantàstica... i més per mi que sí que sóc de foie!! Ahir vam anar a buscar bolets, i vam tornar amb un bon cistellet ;)
    Petons,
    Sandra

    ResponElimina
  3. Ostre Ostres Ostres!!! aquest arròs ha d'estar de vici!!!! Amb els ingredientes que porta no m'hi podria resistir!!!! el millor del millor, i t'ha quedat perfecte i tant ben presentat!!!
    Molts petonets

    ResponElimina
  4. Un plat ben bé de luxe, amb la combinació del foie amb els rovellons, deu quedar deliciós!

    ResponElimina
  5. A mi el foie tampoc m'agrada gaire i acasa en gastem molt poc. Però una mica en plats com aquest arròs, li dóna gust sense que s'arribi a notar. Per exemple, jo en poso una mica en els canelons i també hi queda bé.
    L'arròs t'ha quedat sensacional, cremós al punt. I amb els rovellons, una delícia tota!

    ResponElimina
  6. Uns ingredients clàssics que mai fallen. Sensacional, m'han vingut ganes de menjar-ne. :)

    ResponElimina
  7. Em penso que al jefe de l'arròs de casa el penso obligar a fer aquesta recepta! ha de ser deliciós i super melós, ai ja m'ho imagino..
    Molt ben presentat ;)

    ResponElimina
  8. Mercè,
    La pinta que tè és magnífica. La combinació del foie i els rovellons em sebla molt interessant i la crema de llet aporta la cremositat que es veu a simple vista.
    Excel·lent.

    ResponElimina
  9. I tant que és bona senyal que no ens deixés ni un gra. Ja imagino la textura i cremositat d'aquest arrós. Segur que es desfeia tot a la boca. Enhorabona.

    ResponElimina
  10. quina delícia, aquest arròs té una pinta maravellosa.
    ha de ser boníssim i sabent que porta rovellons encara més!

    ResponElimina
  11. La pinta fenomenal i el gourman també.
    L'arròs es d'aquelles menjes, que admeten un munt d'ingredients.
    A casa ens agrada molt.
    Petonets.

    ResponElimina
  12. Mercè, Quina bona pinta!! Mai he posat foie a l'arròs però un dia ho provaré. La presentació xulíssima!!

    ResponElimina
  13. Me lo comeria de lo mas agusto...pero solo yo,en mi casa nadie prueba el foie...ellos se lo pierden.
    Besets.

    ResponElimina
  14. QUE BUENA PINTA TIENE POR DIOS.
    GRACIAS POR SEGUIRME MERCÈ. BESO DE ORQUIDEA59

    ResponElimina
  15. Però quina passada, això no és un arròs, és una obra d'art!!! M'agrada això de l'ampolla de Fanta, on hi hagi la Mercè que marxin els qui van de "creatius"!

    ResponElimina
  16. Yo como el Albert ni un grano dejaria.El foie lo uso bastante y siempre enriquece muchos los platos donde los pongas, pero mira por donde que en el arroz no lo habia probado.Me l,o apunto a los pendientes
    una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  17. acabo de veure una recepta diferent que també combinava bolets i foie, que em sembla genial, i el fetge li ha donat a l'arròs una cremositat...

    ResponElimina
  18. Mercé...

    M'encanten els arrosos en general, però aquest en particular més encara.

    MMMM...A casa som fanàtics dels tres ingredients principals que has fet servir, L'arròs, els fongs i el foie... de ben segur te un sabor ben difícil de superar"

    ResponElimina
  19. Moltes gràcies a tots per dir què en penseu d'un plat que fa uns mesos MAI m'hagués imaginat fer!.La veritat és que si bé no t'agrada molt el foie, servit així com a crema untuosa per enriquir l'arròs, canelons, farcits...hi deixa una cremositat i un gust molt fi. Em fa molt contenta que em deixeu el vostre parer!!!una abraçada a tots!

    ResponElimina
  20. HOla Mercè!!!!Quina bona pinta!!! El dissabte vaig fer un dels teus pastissos de xocolata...boníssim!!!!Una abraçada!

    ResponElimina
  21. Això que a casa no es cuina gaire el que no agrada massa a la persona que cuina és ben veritat!. Per tant, com que a l'Albert li agrada el foie, ja saps... de tant en tant, relleu als fogons!

    Ja m'imagino la textura d'aquest arròs amb el toc de foie, que a mi també m'agrada!

    ResponElimina
  22. Un plat per fer-li al Miquel ja que li encanta el foie i l’arròs
    Petons

    ResponElimina
  23. Doncs a mi el foie m'encanta tot i que no en compro mai. Sempre el menjo a casa els meus pares i el fan amb poma caramelitzada
    Amb arròs no l'he menjat mai, però llegint la teva recepta estic segura que ha de quedar boníssim. A veure si m'animo a comprar-ne i sorprenc als meus pares.

    Molts petons!

    ResponElimina
  24. Quin arròs més bo!!!!!!
    Aquesta recepta la deixo a pendents!!!
    Petonets

    ResponElimina
  25. Que queda una miqueta d'arrós...per tastar-ho...
    quina pinta que té....
    directe a preferits...
    una abraçada

    ResponElimina
  26. Susana i pedro, doncs em fa molt contenta que us anés bé la recepta de la coca!,merci pel comentari!

    Gloria, sión, gràcies!, a veure i el feu i ja em direu!

    Alba, caram els teus pares!, ja veig d'on has tret el gust per la cuina!

    Marylou i Neus, m'heu engrandit l'ego!!!

    ResponElimina
  27. Hola Mercé, sóc en Jose, i m'acabo de fer seguidor teu, tens receptes molt profesionals, aniré passant per quí sovint per aprendre moltes més receptes teves, moltes gràcies pel teu comentari, ;)

    ResponElimina