mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 24 d’octubre del 2010

HALLOWEEN- IDEES PER UN BERENAR MONSTRUÓS!



























































Jo, que sóc molt de la ceba, no deixaré per res del món, de fer els nostres panellets amb les nenes, menjar castanyes i moniatos,faltaria més!!!. Aquest any però, m'ha fet gràcia agafar idees que he anat agafant d'aquí i d'allà, o de la imaginació... i fer una tarda de por amb receptes divertides.Aprofitant que la meva filla Laia fa 9 anys dimarts i que el dissabte ho celebravem amb la familia, vaig proposar-li i li va encantar la idea, així que m'hi vaig posar!.En algun bloc com -My lovely food- ja havia vist algunes idees fantàstiques que després hem fet a la nostra manera, d'altres les hem vist remenant pels blocs sense anotar el nom(demano disculpes per no citar-lo!) i d'altres són receptes normals que només els hem buscat un nom simpàtic o una forma especial... Alguna l'he vist a un llibre infantil de l'Abacus. El cas és que els convidats es van sorprendre molt!, i us haig de dir que fins i tot van pensar-s'ho a l'hora de tastar els "dits de mort" que van ser els més exitosos!.La canalla s'ho va passar pipa i jo BOMBA! A veure si us animeu a fer-ho!Jo ja tinc pendent una mega-trobada infantil per a fer aquestes i més receptes delicio-fastigoses!je,je!




DITS DE MORT

MÒMIES

ENTREPANS TAÜT

MAGDALENES MONSTRUOSES

PASTISSETS DE SANG

PANULLETS


DITS DE MORT (també es poden fer amb pasta de panellet tot i que perden una mica la forma)

Pasta de galeta: 150 gr de mantega / 125 gr de sucre / 400 gr de farina / 1 ou / ratlladura de taronja i suc de mitja taronja.

*ametlles torrades

*melmelada de gerds


Barregem la mantega pomada amb el sucre,l'ou,la ratlladura i suc de taronja i finalment la farina poc a poc. Deixem reposar la massa plana a la nevera 30 minuts i en treure-la agafem porcions i fem un "xurro" donant la forma de dit. Trenquem un extrem de forma que es vegi mal tallat. A l'altre extrem, una mica més estret, xafem una mica la punta i hi clavem una ametlla torrada que farà d'ungla. (tant amb la punta de l'ametlla a un extrem com amb l'extrem arrodonit, queda bé).

Posem al forn a 180º i uns 10 minuts fins que veiem que comencen a daurar-se.

Deixem refredar i suquem l'extrem del dit (part groixuda) amb melmelada de gerds.


MAGDALENES MONSTRUOSES

La recepta és la de les magdalenes de sobrassada que ja vaig fer un cop i vaig introduir a ENTRANTS. A la gavineteria Artero la meva amiga Mònika em va regalar uns motlles de silicona amb aquestes figures que veieu.

-100 gr de sobrassada

-2 cullerades grans de tomàquet fregit

-1/2 brik de nata

-4 ous

-100 gr de formatge tendre ratllat

-una culleradeta de llevat

-sal, pebre, orenga.

Barregem tots els ingredients i omplim els motlles 3/4 parts. Enfornem a 180º uns 15 o 20 minuts.



MÒMIES

-Pasta de full

-Salsitges de frankfurt

-un ou


Fem petites porcions de pasta de full i embolcallem la salsitja de frankfurt com veieu, fent una trena. Pintem amb un ou batut i enfornem a 180º fins que s'hagin inflat.


ENTREPANS TAÜT

-Pa de motlle

-farcit que volgueu: sobrassada + melmelada / pernil i formatge...

-maionesa per cobrir els entrepans de pernil i formatge

-ketchup o mostassa per a decorar amb la creu.

Fem els entrepans i els donem la forma de taüt. Pintem una creu a sobre.


PASTISSETS DE SANG

Aquests pastissets no són més que porcions de la coca de xocolata que fa poc us vaig presentar però en aquest cas farcits de melmelada de gerds.



PANULLETS (PANALLETS EN FORMA D'ULL)
 

Pasta de panellets (farina d'ametlla... ), en fem les boletes i les coem lleugerament.
Preparem una mica de sucre glaç amb aigua i pintem les boletes amb aquesta pasta blanca.
Posem xocolatines de color blau (o marró), i deixem  a la nevera , amb colorant vermell líquid i un escuradents o una brotxeta fina pintem els nervis. ULLS LLESTOS I FASTIGOSOS!!!
























28 comentaris:

  1. Monstruosament bo!!!


    un petonet maques

    ResponElimina
  2. AY MARE, QUE POR. PERO TOT TÉ PINTA DE ESTAR MOLT BÓ. BESET DE ORQUIDEA59

    ResponElimina
  3. Quina idea més monstruosa!!! je, je Ets una artista... segur que aconseguiràs que tinguin por!!! ja em diràs la sensació que tens en menjar-te un dit!! ...segur que deu ser boníssim!! petons

    ResponElimina
  4. Alça noia, com us divertiu! M'ho poso a la llibreta per fer-ho a casa, vull tots aquests horrors a casa!

    ResponElimina
  5. Jajaja, que divertit. Jo amb els panellets ja faig, ara que si tingués mainada segurament hauria de fer una d'aquestes divertides propostes :)

    ResponElimina
  6. M'encanta!!!!! T'han quedat divertídissims... i terrorífics! En pren nota de cara l'any vinent... que aquest ja tenim el menú de Castanyada pensat! ;)
    Petonets

    ResponElimina
  7. Una mica morbós, però super divertit....
    M'imagino que la canalla s'ho devien pasar d'alló mes bé.
    Una mossegada mostruosa, jeje.....
    ISABEL

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies per compartir-ho. És molt i molt seductor. Aquest any no fem la castanyada a casa, però m'ho anoto per a l'any vinent. Tinc una pre-gòtica a casa que segur que estarà encantada...

    ResponElimina
  9. Que buenooooooos,vaya idea el cajón,buenísimos Mercé jejejjejeje....

    Besotes

    ResponElimina
  10. Molt bó!!!!! suposo que vau deixar a la família ben sorpresa!
    Petonets

    ResponElimina
  11. Ostres Mercè m'has deixat amb la boca oberta amb aquests dits de mort. T'ho has ben "currat" eh, com sempre!
    Els de casa han d'estar ben orgullosos d'aquests pica pica monstruosos, i lo divertit que ha de ser menjar-s'ho jeje
    Fins aviat guapa ;)

    ResponElimina
  12. UNes idees fabuloses! t'ha quedat molt bones totes le opcions!!! m'agraden molt!
    petons

    ResponElimina
  13. El tema és apuntar-se a totes les festes!! així aprenem de tots.

    Jo, t'agafaré alguna.

    Muas!

    Muas!

    ResponElimina
  14. jajajaja!!! que bo!! quina imaginació, i la canalla deuria passar-ho bomba!
    ...m'he quedat més tranquil.la amb la introducció de que ets de la ceba, perquè tot i que em fascinen les idees de halloween dels americasn, encara em fa ràbia veure carbasses per tot arreu...ei, això no vol dir que un dia d'aquests no prepari uns cupcakes amb aranyes per tot arreu ;)

    ResponElimina
  15. Uau, genial, espectacular! A casa només celebrem la castanyada, però només per poder preparar tot això em sembla que em saltaré la tradició i farem el Halloween, je je je...

    ResponElimina
  16. Esta todo chulisimo!!Lo has clavado.El año pasado,prepare los dedos de bruja y ninguno de mis sobrinos los quiso probar...ni siquiera tocarlos,parecen tan reales,que les dio miedo.....que lastima con lo buenos que estaban.
    Besets.

    ResponElimina
  17. Ostres, bóníssims aquests dolços monstruosos!!!! Ara, sobretot els panellets i les castanyes que no ens faltin, i això si no ho conservem els que som de la ceba el halloween se'ns menjarà el que es nostre!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  18. Que de cosas chulssss, monstruosas y apetecibles, me llevo un ade cada, un besico.

    ResponElimina
  19. quina passada!

    m'encanten aquest berenar, d'allò més original i divertit!

    salutacions

    ResponElimina
  20. Mol bona col•lecció de pastissos per acompanyar els panellets aquesta castanyada.
    Petons

    ResponElimina
  21. Aggggggggggg, no podria ni provar-los tot i que deuen estar molt bons.
    Gràcies per la visita!

    ResponElimina
  22. Eiiiiii, quina colecció!! molt bona la ideia.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  23. Neus, orquidea, mil mossegades!,dic, mil gràies!

    Mercè, la veritat és que fa una mica de recança...sobretot els dits!

    Angels, fes-ho que segur us ho passeu molt bé!

    Starbase, la veritat és que hi ha moltes coses que si no tingués les nenes segur que no les hauria fet.

    Fogons, la veritat és que és divertit!

    Isabel, ja et dic que els dits no es van tastar gaire... però va ser el que va tenir més "èxit".Ens ho vam passar bé!

    Bugaderes, gràcies per visitar el blog!, és un berenar divertit que val la pena fer amb canalla!

    Silvia, marylou gràcies noies!,va ser "diferent"...

    Acabatdefer, noia, no sé què dir..moltes gràcies!fa una mica de coseta...quan arribes a l'ungla dels dits...ja,ja!

    Ingrid,gràcies a tú per inspirar-me!

    Gemma, tens tota la raó. Jo també m'agafo els teus ratolins i els bocates de dit.

    Gemmota, certament a mi també em cansa el tema de les carbassetes, però crec que mentre no perdem les nostres tradicions no fem cap mal per fer una tarda divertida agafant idees de la seva festa,oi?.Es tracta de passar-ho bé i la cuina dóna per molt!, fins i tot per fer receptes monstruoses!


    Gemma, com dic a la gemmota, mentre no perdem les nostres tradicions, és divertit agafar i gaudir d'altres propostes culinaries i passar-s'ho bé,oi?

    Mesilda, jaja, aquest és el perill, que sigui massa realista i no es mengi!, els dits de mort van fer força fastiguet...

    Dolça, no deixarem que les carbasses es mengin els nostres panallets!!!, és el primer any que faig una mica de festa de Halloween, però per tot sants a casa tindré a les nenes fent panellets com cada any!

    Capisi,Laura, fer coses "diferents" a vegades, vé de gust!

    Sión, gràcies per passar a veure aquests horrors!

    A peu coix, no et pensis, alguns de la familia s'apropaven a taula amb cara de circumstàncies...però excepte els dits, es va acabar TOT!

    Carme,oi que és divertit?gràcies!

    ResponElimina
  24. Hola Mercé...las virutas de chocolate se preparan deshaciendo unas dos o tres barritas (segun la cantidad que quieras) en el microondas o albaño Maria y extenderlo sobre el marmol lo mas fino posible,una vez se haya enfriado con una rasqueta de bajo a riba, se van formando las virutas...es mejor que vayas probando poco a poco,porque si se seca demasiado se rompen...espero haberte ayudado si tienes alguna duda aqui estoy para lo que quieras.
    Besets y bona nit.

    ResponElimina
  25. Les panses no han fet acte de presència després de menjar els teus dits!! jajajaja
    Mercè, tenies raó : semblen més reals en cru!!!
    Et truco a la nit per felicitar la Laia, ok?

    Un petonàs
    QUIMA

    ResponElimina
  26. Mercè,
    Monstruós! i laboriós!
    A banda de bona i original cuinera, t'haurien de donar un premi a la paciència. D'on treus el temps???
    Una abraçada

    ResponElimina
  27. Mercè, genial, en Marcel des de que ho ha vist que vol que ho fem tot!! Felicitats a la Laia, que pel que veig és avui el seu aniversari!!

    ResponElimina
  28. Hola abtots!!! Que tal? Si ables fotus queda genial. Jo soc bastant tosca per cuinar, així et puc realitzar una pregunta ? Alla va, la massa de "dits" amb que la poses a la nevera ? I a de ser gaire aplastada la massa? Moltes gràcies!!!! Petons a en canvi els Frankfurts m'han sortit be !!!!!! ��

    ResponElimina