mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 1 de setembre del 2010

ESQUEIXADA






Que bona és l'esqueixada...també és d'aquells entrants que faria 2 o 3 cops per setmana tant a l'estiu com a l'hivern. En aquest cas he afegit enciam tallat petit per donar-li frescor i color, i amb les olives negres d'aragó n'he fet una pasta espesseta. La presentació ha estat feta amb la cosa més senzilla i a l'abast que tenim i que amb molt d'encert va publicar la Laura del blog -recetas trucos y tips - que ens presenta quantitat de "truquis" a cada entrada. Es tracta de tallar una ampolla de llimonada...de les grosses, procurant no quedin punxes. Ja ho veieu, com sempre diem i es demostra en tots els vostres blocs, no hi ha com la imaginació per facilitar les coses, fer-les vistoses, innovar...


INGREDIENTS:

Bacallà esqueixat

1/2 pebrot vermell

1 ceba tendra

tomàquets

enciam

olives d'aragó

orenga

oli, sal, vinagre


SOM-HI:

Tallem la ceba ben menuda i posem en un bol. Afegim el tomàquet pelat i tallat a daus (apreto una mica abans de tallar perquè perdi una mica l'aigua i les llavors). Després hi posem el pebrot també tallat al bol i ho amanim bé amb un raig d'oli, sal, orenga i vinagre, i deixem una estona a la nevera. Mentres fem la pasta d'oliva treient el pinyol i triturant amb un rajolí d'oli i sal. El bacallà l'haurem posat en aigua cobert, i l'haurem canviat 2 cops.(jo el vaig comprar al matí i el vaig fer al vespre).Només ens queda tallar l'enciam i ja podem muntar el plat.

Posem el nostre "súper-aro" al plat i disposem l'enciam que salarem un xic, a sobre la barreja de pebrot,tomàquet i ceba, al damunt el bacallà tallat a bocins i a sobre la pasta d'olives. Reguem amb un rajolí d'oli i un polsim d'orenga.

22 comentaris:

  1. Quina presentació més bonica que t'ha quedat.
    Una recepte refrescant per quan la calor es ben viva.
    Un petonet

    ResponElimina
  2. només cal una paraula......boníssima

    petons

    ResponElimina
  3. M'encanta l'esqueixada, està boníssima

    quina bona presentació que vas donar-li :)

    ResponElimina
  4. La presentació és espectacular, m'encanta. I la esqueixada es top-5 a les meves preferències així que.... OLÉ!

    ResponElimina
  5. Hola Merçé ja torno a ser per quí, nena has treballat de valent durant aquest agost.
    Aquesta esquieixada vo surtir de la pantalla.

    Muas!

    ResponElimina
  6. jo tambe soc dels que l'esqueixada no em cansa mai... i ara a l'estiu freda amb bacallà és una autèntica meravella... i no cal dir si a sobre es presenta aixi de bonica
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Què bona l'esqueixada!!! la teva presentació de 10!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  8. Aquest és un dels meus plats preferits i així presentat queda fantàstic!! petonets

    ResponElimina
  9. Un bon truco per aconseguir una presentacií de festa, ben barat i fantàstic per substituir els aros dels restaurants. Me l'apunto ;)

    ResponElimina
  10. Mercè, Ho dius bé, un plat que sempre ve bé de menjar, sigui l'època que sigui. Si, a més, està ben presentat ja no només és bo sino també bonic.

    ... als restaurants que en necessiten molts, fan els motlles amb tubs de desaigua de PVC, tallats... i en tenen de mides diverses, cal posar-se d'acord amb el llauner o anar a un d'aquest centres de bricolatge.

    Salut.

    ResponElimina
  11. Neus,és el primer cop que la presento així i m'ha agradat.A reveure!

    Lidia, boníssima.A reveure!

    Laura, va ser amb la teva idea que se'm va acudir la presentació!. Si l'esqueixada ja és bona, així presentada encara guanya una mica més,no? gràcies.

    Starbase, top 5?, quin honor!...es veu que ets un expert en esqueixades,eh? je,je, una salutació!

    Gemma, quina ilu veure't per aquí!,aquest agost he fet moltes coses de cuina però també he aprofitat moltes receptes que tenia a "no publicat" per fer net.Gràcies pel comentari!

    SHilari, pel que estic comprovant és un plat tradicional i mooooolt estimat entre els blocaires.Una abraçada.

    Marilou, sempre estàs "al quite"! que guapa! una abraçada!

    Mª JOSÉ, l'esqueixada veig que és un dels plats més fets i valorats a l'estiu!,una abraçada.

    Gemma, a vegades el preu de les coses és abusiu i la imaginació és el que ens queda...sort d'això!...Una abraçada!

    Manel, si senyor, bo i bonic, 2 coses importants a la cuina.Aquesta informació que em dones dels restaurants és molt interessant i es veu que ho saps de bona tinta,no?.Gràcies, una abraçada Manel.

    ResponElimina
  12. A casa també ens encanta la esqueixada, la presentació de luxe.
    Petonets

    ResponElimina
  13. Apuntat el truqui de l'aro!!!
    L'esqueixada m'encanta, i presentada així, perfecta!!!

    Per cert, sobre el comentari que em fas dels muffins i les magdalenes jo tinc l'impressió que la paraula muffin se'ns ha posat de moda, però que són el mateix. Espero que si algú que hi entèn més que jo ho llegeix i no és així no s'enfadi, és la meva opinió, i jo sempre defenso el de casa nostra!
    Jo també faig magdalenes amb massa de coc i aleshores no pugen tant, però són bones igual!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  14. Sión i miquel,gràcies!, em fa contenta tornar a saber de vosaltres!

    Dolça, gràcies pel comentari i gràcies per l'aclariment. A mi també m'agrada "fer país" i mirar pel que és d'aquí.Algún dia faré fil per randa una de les teves magdalenes AMB barret i a veure si tenen aspecte de veritable magdalena com les teves!, però em quedo tranquil.la: els seguiré dient MAGDALENES a les que faig amb massa de coca.Una abraçada!

    ResponElimina
  15. Una presentació molt actual per a un plat de sempre!. Boníssim!

    ResponElimina
  16. El bacallà esqueixat amb qualsevol dels acompanyants "habituals", és sempre una delicia... Jo soc molt de bacallà en qualsevol de les seves variants...

    ResponElimina
  17. gloria, cal estar al dia sense perdre les arrels,no?,je,je

    Ricard, gràcies! una abraçada!

    ResponElimina
  18. L'esqueixada és boníssima, un plat genial i molt refrescant (si ho serveixes ben fred).
    El truc de l'ampolla és molt bo si no tens anelles per muntar a casa (o si les tens i les has perdut, ejem ejem).

    ResponElimina
  19. UN MOLT BON PLAT PER TOT L'ANY.
    L'IDEA DEL ARO ME L'APUNTO.
    PETONETS

    ResponElimina
  20. Surfone, dedueixo que t'hauràs de fer l'aro reciclat...Si,esqueixada for ever!i com bé dius ben fredeta!A reveure!

    Isabel, reciclar sempre està bé,oi?, i és barat!!!. Bé, ara espero poder veure't a partir de dimarts algún dia,eh?!!Una abraçada!!

    ResponElimina
  21. L'esqueixada ens agrada molt, però si la presento tal i com tu ho has fet, fliparan!

    ResponElimina
  22. angels,doncs ja veus si es fàcil!una ampolla de llimonada, cocacola...gran i ja està!A reveure!

    ResponElimina