mousse de coco

mousse de coco

dissabte, 25 de setembre del 2010

EMBOLCALLS SALATS










La pasta de full ha estat un "descobriment " per a mi, des de el Nadal. Des d'aleshores no he parat de provar receptes dolces, salades, mixtes... i de provar formes diferents: coques, pastissets, trenes... Avui us presento de les primeres experiències que vaig provar amb salat. Es tracta d'uns entrants amb diferents formes: de cargolet, d'embolcall com un paquetet, de galeta o de croissant farcit. A veure si us serveix per quan tingueu convidats!


INGREDIENTS:

pasta de full

ou batut per pintar

sèsam per l'acabament

l'ingredient/s escollit: jo normalment els faig amb sobrassada,formatge blau, anxova,pernil dolç i formatge.


SOM-HI:

Per a les galetes tallem la pasta de full amb els talladors i al mig hi posem un bocí de sobrassada,formatge...apretant una mica.Pintem amb l'ou batut, posem una mica de sèsam i enfornem sobre el mateix paper de la pasta a 180 º uns 15 minuts o fins que veiem que queda dauradet i ja ha pujat.


Per als paquetets, tallem petits rectangles de pasta de full, posem al mig un bocí del farcit i tanquem com si fós un regalet amb els acabats aball. Pintem ,sesam i enfornem igual.


Per als croissants, tallem en forma de triangle que siguin alts amb base més petita, posem el farcit a la part de la base i emboliquem d'abaix a adalt deixant la punteta abaix(sota) i donem la forma.Pintem, sèsam si es vol i enfornem.


Per als cargolets, fem tires d'uns 2 dits de gruix i uns 4 dits de llarg, posem el farcit i enrotllem.Pintem i enfornem.




18 comentaris:

  1. A mi també em va suposar un descobriment la pasta de full i algunes vegades també he fet pastetes salades de sobrassada, pernil dolç i formatge, foie... M'ha agradat molt el toc de sèsam. Me l'apunto!

    ResponElimina
  2. M'encanten aquests aperitius salats.
    Que bons que et devien quedar, apart de molt macos!

    ResponElimina
  3. Per mi també ha estat un descobriment interessant la pasta de full. M'ha agradat molt les diverses formes. M'ha apunto. Gràcies

    ResponElimina
  4. Madre mia,cuanta receta nueva y todas buenisimas,las broquetas me encantan,que tapitas mas bonitas y ricas,la trenza maravillosa,esta perfecta y los bocaditos de hojaldre me gustan muchisimo,yo tambien los preparo bastante amenudo...como tu bien dices el hojaldre acompaña bien con todo.
    Besets.

    ResponElimina
  5. Hola primer que res i encara que tard felicitar-te per el teu Sant, però aquesta vegada doble felicitació (sant i recepte)
    Felicitats i un petonarro¡¡¡¡¡

    ResponElimina
  6. A casa meva mai no falta la pasta de full, perque en un moment pots aconseguir el plat més sotisficat. I quant t'aixeques un dematí i et prepares uns croissants o canyas de xocolata.... Ummmm.....

    Muas!

    ResponElimina
  7. Puc afegir un ingredient per al farcit?. Petites salsitxes de frankfurt, trobo boníssima la combinació!.

    ResponElimina
  8. Anna, el sèsam o les llavors de rosella sempre li donen un toc especial als panets i pastetes,oi?.Gràcies per estar per aquí!

    Laura, fer diferents formats t'assegura la sorpresa!

    Mercè, realment et soluciona molts àpats!

    Mesilda, veig que has fet una repassada al blog,m'agrada!gràcies pels comentaris tant engrescadors!

    Isabel, gràcies pel comentari i la felicitació!

    Visc,amb la traça que tens, tú te n'inventes de noves!

    Gemma, és veritat et soluciona un esmorzar, un entrant, un sopar una delicatesa...

    Glòria, tens tota la raó, a la propera n'hi poso!

    ResponElimina
  9. M'encanten els aperitius de pasta de full, són molt versàtils i et permeten preparar un munt de varietats. Tots els farcits que proposes han de quedar ben bons!

    ResponElimina
  10. Gràcies per la visita Mercè! S'agraeixen molts els comentaris per uns nouvinguts al món blocaire com nosaltres!

    M'encanta la pasta de full, és tan versàtil i bona... i aquests aperitius dieun: "Menja'm!!"

    Petons!

    PD: per cert, en breu faré les galetes de colorins que tens per aquí, arriben els aniversaris dels nens de la família i m'ha semblat una idea genial!!

    ResponElimina
  11. Servei serveix, i tant que serveix.

    Realment la pasta de full és un recurs inesgotable que a mi també m'ha tret de més d'un compromís.

    Així en petits entreteniments sempre triomfa per que a sobre cadascú 'abusa més' dels que més li atrauen :)

    ResponElimina
  12. Sempre tinc pasta de full a la nevera. Et soluciona tants àpats... Prenc nota d' aquests aperitus, que van molt bé quan hi ha convidats.

    ResponElimina
  13. No veas lo que gustan en mi casa,son tentadores.Siempre tengo una hojas de hojaldre y la verdad es que son muy socorridos,aparte de deliciosos.

    Besos

    ResponElimina
  14. Gemma, estem dacord, visca la pasta de full!

    Fogons de la bordeta,ja veureu que el món dels blogs és com una GRAN familia i que molts ens anem coneixent a classes...Les galetes de colorins són divertidíssimes per fer amb nens o per als nens.Teniu colorants?els de DELISHOP de la Illa són molt econòmics!A reveure i informeu de com va!

    Starbase, completament dacord!A reveure.

    Anna, exacte, amb convidats et fa quedar molt bé!

    Silvia, jo des del Nadal que procuro tenir-ne sempre!Una abraçada.

    ResponElimina
  15. A mi també m'agrada molt emprar-la , encara que he de dir que la meva germana és una habilidosa d'aquesta pasta . Ens ha fet de tot i molt , crec que podria fer un bloc només de les receptes de pasta de full, je, je...

    Una abraçada

    ResponElimina
  16. Molt bo i molt fàcil per als aperitius que m'encanta preparar!

    ResponElimina
  17. Xisca, jeje, estaria bé un blog només de pasta de full!, dona per a molt però no sé si tant...

    Marta, aperitius 1000 amb la pasta de full, amb el mateix farcit pots canviar només la presentació!...A reveure.

    ResponElimina