mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 24 de març del 2010

LLUÇ A LA SALSA VERDA



El peix en general,m'agrada molt i de totes les maneres,al forn,a la planxa,arrebossat,i si és cuinat a foc lent amb una bona salseta per sucar-hi pa!...La salsa verda és molt suau i no amaga gens el gust del peix, els qui ja l'heu fet ben segur heu repetit,oi?, els que no, us animo a provar-la!









INGREDIENTS:

8 Talls de lluç

2 cebes mitjanes

2 grills d'all

julivert picadet

1 got de vi blanc

1/4 litre de caldo de peix

un grapat de pèsols

oli, sal, farina.


SOM-HI:

Posem un bon raig d'oli a la cassola i hi fem la ceba i l'all ben picadets. Mentre es fa, enfarinem lleugerament els talls de lluç i també els fiquem a la cassola que es facin poca estona per una banda i l'altra. Incorporem el got de vi i a foc viu deixem es faci un moment i hi afegim el caldo baixant el foc. Posem per acabar els pèsols i el julivert ben talladet i remenem(millor donant voltes a la cassola amb la mà,no amb cap estri),perquè la salsa lligui. En molt poca estona estarà a punt!!.

16 comentaris:

  1. M'encanta aquesta recepta i el suquet que deixa anar, per sucar-hi pa. Petonets

    ResponElimina
  2. Carai Mercè, quin munt de receptes bones ens expliques!! Salut!

    ResponElimina
  3. mmmmm que bo !!!!! Llàstima que no el pugui provar des de la foto!!! Un dia provaré de fer-ho.
    petonets
    Mercè V

    ResponElimina
  4. No tinc mes paraules, boníssimmmm
    Petonets

    ResponElimina
  5. Molt bo aquest lluç!!! Jo també lleparia el monitor!!
    Petonets

    ResponElimina
  6. Jo també sóc més de peix que de carn... i si és fresc i bo, poca cosa necessita. Una salseta com aquesta i a sucar pa!

    ResponElimina
  7. Oooooh!, això no es pot mirar ara que s'acosta l'hora de sopar!.

    ResponElimina
  8. Carmen: tens raó,m'he deixat el pa!!forma part de la recepta,sinó, malaguanyada salseta!...

    Cuina Vermella: gràcies parella, com sempre tan agradables!

    Mercè V (el plat blanc):prova-ho que és fàcil i ràpid.A reveure!

    Fem un mos: una paraula: GRÀCIES!

    MaryLou:llepa,llepa...que amb una mica d'imaginació...A reveure!

    Gemma: i tant!,i una altra de les virtuds del peix és que es cuina rapidissim.Una abraçada!

    Gloria:a mi em passa el mateix quan veig altres blogs, que si és hora de dinar o sopar poso totes les receptes a la llista de pendents...
    un petonet guapa!

    ResponElimina
  9. Doncs si, la salsa verda va arribar tardet a la meva vida però s'hi quedarà tant com vulgui.

    :-)

    ResponElimina
  10. Mercè, quina mengera!
    Jo també tinc per ací una recepta de lluç que m'inventí no sé com l'altre dia que em va sor`prendre gratament!

    Una besada!

    ResponElimina
  11. No pateixis pel pa, ja el portem nosaltres......
    (es una manera de autoconvidar-nos a menjar aquest lluç tan suculent.....)
    Salut

    ResponElimina
  12. Starbase:digues que sí!"green forever"...

    Xavier:gràcies!el peix sempre és molt agraït per inventar salses i acompanyaments.A reveure!

    AAA:podeu triar!,només cal quedar en el dia.Sortiu aquestes festes?.un petonet!

    ResponElimina
  13. A casa el peix no és el que més agrada, però aquest segur que el disfrutaríem

    ResponElimina
  14. Mercèeeeeeeeeeee, he fet la teva recepta del lluç però sense lluç, sense pèsols i amb poc caldo de peix, i crec que amb massa julivert!!!! però tot i així, estava boníssim!!!
    Per cert, totes les quantitats dels ingredients (primers, segons, postres) és per a 4 persones, oi que sí??
    Un petonàs
    QUIMA

    ResponElimina
  15. Quima: ONDIA!!com a mínim has fet servir una cassola???Un petonarro guapa!!!

    ResponElimina
  16. Sí, sí!!! cassola en tenia, jajajajaja
    Ens veiem el dissabte, que tinc unes ganes de provar la teva mona...

    Petonets
    QUIMA

    ResponElimina